Energin kommer från Haystack Wind-projektet i Nebraska, USA, som för närvarande är under uppbyggnad och förväntas online senare i år.
Ørsted har ingått ett köp av el med den amerikanska detaljhandelskedjan Target och livsmedelsföretaget Hormel Foods, meddelade företaget i ett pressmeddelande.
Detta är två långsiktiga avtal för inköp av el från Ørsteds 298 megawatt stora havsbaserade vindkraftverk Haystack Wind i delstaten Nebraska, meddelade Ørsted.
Tidigare i år ingick Ørsted också ett avtal med Pepsico om att köpa el från samma vindkraftpark.
Ørsted har stora havsambitioner som kan ge tillväxtmöjligheter för energibolaget. Men tävlingen blir också mer intensiv.
Under de senaste åren har företaget förvandlats från ett olje- och gasfokuserat företag till en av de ledande utvecklarna inom vindkraft till havs, som idag har utvecklat mer än 1500 vindkraftverk till havs globalt.
Detta motsvarar att Ørsted för närvarande innehar ungefär en tredjedel av den totala marknaden för havsbaserad vindkraft, och även om konkurrensen intensifieras finns det inga planer på att vika som marknadsledare.